27

jul

LCHF dieta in čokolada? Zakaj pa ne!

Sladke novičke

Kot že ime samo pove (LCHF – low-carb, high-fat), LCHF dieta oziroma ketonska dieta temelji na prehrani z malo ogljikovimi hidrati in veliko (zdravimi) maščobami. Velika prednost tega načina prehranjevanja, ki postaja vedno bolj priljubljeno, je predvsem, da telo optimalno izkorišča maščobe za energijo, kar pomeni, da se maščobe ne kopičijo v maščobne zaloge, ki jih telo ne bi moglo porabiti. To pa se ne odraža le v splošnem boljšem počutju in izgubi odvečnih kilogramov – izboljša se tudi presnova, znižata se krvni tlak in krvni sladkor, s pomočjo te diete pa je možno zdraviti tudi nekatere kronične bolezni.

Z izogibanjem sladkorju in škrobu nivo inzulina namreč pade, s tem pa telo za energijo porabi več maščob, zaradi česar dobimo občutek sitosti in zato ne posegamo po nezdravih prigrizkih. Ste se ob zadnjem stavku čokoholiki ustrašili? Nikar, ni se vam potrebno v celoti odpovedati svoji sladki razvadi. Ta način prehranjevanja namreč omogoča občasno uživanje temne čokolade z vsaj 70 % deleža kakava in zelo nizko količino sladkorja – še bolje pa je, če ga sploh ne vsebuje. Sicer pa je najbolje, da izberete čokolado, ki je narejena iz pravega kakava in kakavovega masla ter ne vsebuje glutena.

Temna čokolada – superhrana

Cavalier_Temna_CokoladaMnogi bi morda ob omembi slednjega zmajali z glavo, češ, kako je lahko čokolada superhrana. A v tej trditvi je veliko resnice – temna čokolada je namreč polna hranil, vlaknin in močnih antioksidantov – pravzaprav jih vsebuje celo več kot borovnice, ki so še posebej znane kot bogat vir antioksidantov. Temne čokolade ne odlikuje le bogat okus, ampak tudi njeni številni zdravilni učinki. Med drugim dokazano znižuje srčni pritisk, zvišuje raven dobrega holesterola in znižuje odpornost na inzulin.

Na kaj moram biti pozoren, če se kdaj pregrešim?

LCHF dieta od posameznika sicer zahteva kar nekaj samokontrole, a pod črto smo vsi le ljudje, zato se včasih pregrehi žal ne moremo upreti. Če že grešimo, grešimo pametno – vam v pomoč smo zato zbrali nekaj ključnih nasvetov:

1. Pregrešite se z majhnimi porcijami 

Poskusite pojesti čim manj čokolade, če se da, lahko samo za okus. Ko boste njen vnos v telo omejili, boste trenutke, namenjene sladkanju, še toliko bolj cenili.

2. Pregrešite se po obroku

Naši starši in stari starši so v naših otroških letih vedno vztrajali, da lahko sladkarije jemo šele po obroku – in prav so imeli. Po obroku imamo namreč manj apetita, zato tudi manj grešimo. Obenem predhodni obrok, bogat s proteini in maščobami, upočasni absorpcijo glukoze v kri.

3. Pregrešite se čim kasneje v dnevu

S tem boste dosegli dvoje – manj časa pred spanjem, kot boste imeli na voljo, manj se boste pregrešili, kot bi se sicer v dnevu, obenem pa bo telo čez dan ostalo navajeno na prehrano z malo ogljikovimi hidrati.

4. Pregrešite se s čim manj sladkorja

S tem, ko se boste navadili na prehrano z malo ogljikovimi hidrati, se boste odvadili jesti zelo sladko hrano. Izkoristite to prednost in kupujte čokolado s čim manj sladkorja, jedi in pijač pa si, če je le možno, ne sladkajte – manj je več!

Kaj pa, če brez sladkorja ne gre?

Če se sladkemu ne želite ali ne morete odpovedati, ne skrbite, saj so vam na razpolago naravna sladila, ki so zdrav nadomestek sladkorja. Podobna so mu tako po strukturi kot po okusu, imajo pa nižji glikemični indeks (ali pa je ta enak 0), in zato ne vplivajo na dvig krvnega sladkorja. Za nameček so polna vitaminov, mineralov in antioksidantov, vsebujejo pa manjšo količino fruktoze ali glukoze.

>> Temna čokolada brez sladkorja <<

Priporočeni izdelki:

×

Zakaj pri nas?

5 razlogov

za kupovanje pri nas.

Preberi več